49
پرهیز از ذهن خوانی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۴
66
راه های بدست آوردن آرامش جسمی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴

پرهیز از مراوده با این افراد

52

 

۱- افراد خودپرست
گاهي اوقات غرور يک فضيلت اخلاقي محسوب مي‌شود. اما متکبر بودن يعني شما مملو از خودپرستي هستيد و فکر مي‌کنيد که برتر از ديگران هستيد. بودن در کنار افرادي که با شما محترمانه رفتار نمي‌کنند و همواره شما را تهديد و تحقير مي‌کنند مي‌تواند براي پيشرفت شخصي شما مسموم کننده باشند.

۲- افراد حسود
اين افراد از اينکه شما در شرايط دشوار باشيد خوشحالند و موفقيت شما آنها را آزرده مي‌کند. آنها معتقد هستند که بيشتر از شما لايق موفقيت هستند. ممکن است شما آنها را پشتيبان و همراه خود در رسيدن به موفقيت بدانيد، اما افراد حسود ترجيح مي‌دهند که نسبت به تواضع و عقلانيت شما اظهار تنفر کنند. اين نوع افراد را بايد به هر قيمتي از خود دور کنيد.

۳- افراد متظاهر
اين افراد فقط در خوشي‌هايتان دوست شما هستند. زمانيکه به کمک آنها نياز داريد در کنار شما نمي‌مانند. نمي‌توان به آنها تکيه کرد. هر چه سريع‌تر اين ويژگي را در آنها تشخيص دهيد و براي اين روابط حد و مرز قرار دهيد.

۴- افراد پس‌رونده
اين افراد راه پيشرفت شما را پيچيده مي‌کنند و شما را به عادت‌هاي گذشته باز‌مي‌گردانند. آنها مي‌خواهند که شما به موقعيت پيشين خود بازگرديد و راکد باشيد. تشخيص اين افراد ممکن است سخت باشد، آنها کساني هستند که هميشه بخش جداناپذيري از زندگي شما بوده‌اند و ممکن است ناديده گرفتن آنها براي شما دشوار باشد. اما بهتر است آنها را آگاه کنيد و به آنها يادآوري کنيد که چقدر موفقيت برايتان مهم است. اگر آنها نمي‌توانند با شما کنار بيايند مي‌توانند راه خود را از شما جدا کنند.

۵- افراد قضاوت‌گر
هيچ وقت هيچ چيز در نظر افراد قضاوت‌گر خوب نيست. آنها معتقدند که افراد، بيشتر به جاي تشويق شدن بايد سرزنش شوند و مورد انتقاد قرار گيرند. حتي زماني که نيت‌ها خوب هستند و شما مي‌خواهيد انگيزه‌ي اصلي خود را به آنها بفهمانيد، به شما گوش نخواهند کرد. آنها معاشران مفيدي نيستند زيرا شنوندگان خوبي نيستند. دوري از صحبت‌هاي منفي اين افراد

۶- افراد کنترل کننده
اين افراد شيفته‌ي کنترل کردن ديگران هستند. آنها دوست دارند شما گوش به فرمانشان باشيد. آنها مي‌توانند با فريب، بدجنسي و حقه‌بازي، شما را وادار کنند که خواسته‌هايشان را اجرا کنيد. دوري کردن از چنين افرادي مي‌تواند بهترين انتخاب براي شما باشد زيرا شما نمي‌توانيد آنها را متقاعد کنيد و يا رفتار آنها را اصلاح کنيد.

۷- افراد دروغگو
درست است که دروغ گفتن متداول است و بعضي از دروغ‌ها بي‌ضرر هستند، اما افرادي که مرتب دروغ مي‌گويند مي‌توانند شما را نابود کنند. شما براي پيشرفت کردن بايد در اطراف خود افراد قابل اعتماد داشته باشيد، کساني که شما را حمايت کنند و به شما انديشه‌هاي صادقانه و منصفانه ارائه دهند.

۸- افراد شايعه‌پرداز
اينها افراد اميني نيستند و حقايق را وارونه جلوه مي‌دهند و اطلاعات را تحريف مي‌کنند. آنها مي‌خواهند که ديگران آنها را بپذيرند و تصديقشان کنند بنابراين سعي مي‌کنند با شايعه‌پراکني توجه ديگران را جلب کنند. زمانيکه مي‌خواهيد مشکلات ايجاد شده توسط اين افراد را حل کنيد بهترين راه اين است که آنها را از زندگي خود بيرون بياندازيد، زيرا آنها مانند تومورهاي سرطاني هستند.

۹- افراد مزاحم
اين افراد تنها به اين دليل در زندگي شما هستند که از شما تغذيه کنند. در برخي مواقع، مورد استفاده قرار گرفتن مفيد است اما نه زمانيکه به وسيله‌ي يک انگل باشد. نيت اين افراد تنها نفع بردن خودشان است. اين افراد را به هرقيمتي بايد ناديده گرفت.

۱۰- افرادي که خود را قرباني جلوه مي دهند

اين افراد هرگز مسئوليت‌پذير نيستند. آنها هميشه انگشت اتهام به سوي ديگران دراز مي‌کنند و هيچ ‌گاه اشتباه خود را نمي‌پذيرند. عکس‌العمل‌ آنها مي‌تواند براي موفقيت شما زيان‌آور باشد. بهترين کار خلاص شدن از دست آنها و بيرون کردن آنها از زندگيتان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *