چرا برخی ها به تماشای فیلم ترسناک علاقه مندند؟

%d8%a2%d9%87
اندر فواید آه کشیدن
دی ۳, ۱۳۹۵
%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c
بازی رایانه ای می تواند همه مغز را به کار اندازد
دی ۴, ۱۳۹۵

چرا برخی ها به تماشای فیلم ترسناک علاقه مندند؟

%d8%aa%d8%b1%d8%b3

ترس برای عده‌ای سرگرمی محسوب می‌شود اما می‌دانستید که این امر از قاعده علمی تبعیت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر چیزهای ترسناک باعث نشاط شما شده و بعضا اسباب سرگرمی شما را برایتان فراهم می‌کند، بد نیست بدانید که بدن و ذهن مسبب این امر هستند.
دکتر “کاترین برانلو” روانپزشک در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو در این خصوص اظهار داشت: «لوب “فرونتال” (قدامی) مغز که بخش تفکر مغز است، می تواند پاسخ درست را ارسال کند و به شما بگوید در حال حاضر حالتان خوب هست یا بد. بنابراین اگر شما در یک وضعیت ترسناک شبیه به یک خانه خالی از سکنه به سر می‌برید و احساس مور مور یا شنیدن سر و صداهای عجیب می‌کنید، بدن شما حالت تدافعی به خود می‌گیرد.

وی افزود: «در چنین شرایطی این بخش از مغز هنوز هم می داند جایتان امن است و شما را آرام‌تر کرده و اجازه می دهد این وضعیت به مراتب برایتان لذت بخش‌تر شود».

این روانپزشک یادآور شد: «مغز شما متوجه خطر محیطی است، اما از طرفی می داند که خطر چندان جدی او را تهدید نمی‌کند. از این رو، شرایط برایش شیرین و لذت بخش می‌شود».

برخی احساس ترس و وحشت را دوست دارند و برخی افراد این نوع احساسات را منفی تلقی می‌کنند. همانطور که خیلی از مردم موسیقی پاپ رو می‌پسندند و برخی عاشق موسیقی سنتی هستند.

منبع: Healthline

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *