روی چمن راه بروید آرام تر خواهید شد

download
شادی سالمندان با بازی های کامپیوتری
آذر ۳۰, ۱۳۹۵
download-2
زمستان را با یک شعر هوا بس ناجوانمردانه سرد است شروع کنید
آذر ۳۰, ۱۳۹۵

روی چمن راه بروید آرام تر خواهید شد

%da%86%d9%85%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c

پیاده روی پابرهنه روی چمن این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مردم در سراسر جهان از انجام دادن این ورزش در صبح گاه یا موقع عصر لذت می برند. نه تنها فقط روی چمن، بلکه پابرهنه روی شن یا خاک نیز می توانید پیاده روی کنید.
فواید پیاده روی

زمین پر از انرژی است و تماس داشتن با این انرژی ها، نه تنها بدن بلکه روح و ذهن را نیز تغذیه می کند.گذشته از این، پیاده روی ورزشی ملایم است که همه افراد از هر سن و سالی می توانند انجام دهند.
برخی از فواید پیاده روی پابرهنه روی چمن:
تقویت و بهبود چشم و بینایی
پاهای ما دارای مناطق رفلکسولوژی (بازتاب شناسی) بسیاری می باشند که با اندام های مختلف بدن مطابقت دارند، از جمله چشم ها.
وقتی پابرهنه راه می روید، بیشترین فشار به انگشتان اول، دوم و سوم وارد می شود-که نقاط اصلی رفلکسولوژی برای چشم می باشند. تحریک این نقاط به بهبود چشم و بینایی کمک می کند. علاوه بر این، نگاه کردن به رنگ سبز چمن، چشم هارا صاف می کند.
شبنم صبحگاهی روی چمن نیز برای سلامت چشم مفید می باشد.
حفظ سلامت پاها
پیاده روی پابرهنه ورزش فوق العاده ای برای پاهایتان است. اینکار باعث تقویت و کشش عضلات، تاندون ها و رباط های پا، قوزک پا و ماهیچه ساق پا می شود. این امر به جلوگیری از جراحات، کشیدگی زانو ها و مشکلات کمر کمک می کند. همچنین مقاومت فلکسورها (تاندون های خم کننده) را بالا برده و برای افرادی که دچار صافی کف پا هستند نیز مفید می باشد.
علاوه بر این، به راست نگه داشتن بدن کمک کرده و خطر ایجاد پینه، کشش عضلات و سختی کف پا را کاهش می دهد.
کاهش استرس
پیاده روی پابرهنه روی چمن، به خصوص در صبحگاه، به جوان سازی حس هایتان کمک کرده و ذهن را آرام می کند.
ترکیبی از هوای تازه، تابش آفتاب گرم، محیط سبز و فضای آرام صبحگاه از جهات بسیاری کمک می کند. به طوریکه، فضای آرام باعث آرامش و استراحت ذهن و بدن میشود، نور آفتاب ویتامین D را فراهم می کند و اکسیژن تازه نیز برای اندام های بدن مفید می باشد.
علاوه بر این، شروع کردن روزتان با پیاده روی پابرهنه روی چمن به مدت ۳۰ دقیقه باعث می شود فعالیت های روزمره خود را راحت تر و با آرامش انجام دهید. و بعد از ظهر نیز، ۳۰ دقیقه پیاده روی پابرهنه باعث می شود خستگی ذهنیتان برطرف شود.
تأمین ویتامین D
وقتی در فضای باز با پای برهنه روی چمن قدم می زنید، پرتوهای خورشید بدن را با ویتامین D تغذیه می کند. ویتامین D به سالم نگه داشتن استخوان ها کمک کرده و از آرتروز و دیگر بیماری های مرتبط با استخوان ها و مفاصل نیز جلوگیری می کند. کمبود ویتامین Dمی تواند با افزایش فشار خون بالا، بیماری های قلبی-عروقی، دیابت نوع-۱، اسکلروز چندگانه، بیماری آلزایمر، آرتریت روماتوئید و سرطان های خاص ارتباط مستقیم داشته باشد.
ویتامین D برای زنان باردار نیز بسیار مهم است.
برای اینکه از حداکثر فواید نور خورشید بهره مند شوید، صبح زود یا موقع عصر پیاده روی کنید که اشعه های خورشید شدید نباشند.
خنثی سازی انرژی های الکتریکی
استرس رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض تشعشعات، چربی های ترانس، سیگار، حشره کش ها، آفت کش ها و … مدام الکترون های موجود در بدن را خالی می کند و زمین منبع خوبی از الکترون هایی است که رادیکال های آزاد را متلاشی می کنند.
گفته می شود پیاده روی با پای برهنه باعث می شود الکترون های موجود در سطح زمین به بدن انتقال یافته و باعث تغییرات فیزیولوژیکی قابل توجهی در بدن شود.
این الکترون ها اثرات آنتی اکسیدان دارند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند. (استرس اکسیداتیو با التهابات و بیماری ها ارتباط دارد)
به علاوه، پیاده روی با پای برهنه به بهبود خواب، سلامت قلب و عروق، افزایش قدرت فکری و ذهنی و تقویت سیستم عصبی و ایمنی کمک می کند.

منبع: top۱۰homeremedies.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *