گوشی هوشمند می تواند شما را بی هوش کند

28
مبارزه با پیری امیدی دیگر
آذر ۲۹, ۱۳۹۵
download
شادی سالمندان با بازی های کامپیوتری
آذر ۳۰, ۱۳۹۵

گوشی هوشمند می تواند شما را بی هوش کند

%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c

هیچ شکی در مفید و خوب بودنشان نیست، ولی اخیرا محققان دانشگاه واترلو (بله همان منطقه شرکت مرکزی بلک بری منظورمان است)، اعلام داشته‌اند که این کامپیوترهای خوش دست، عامل تنبلی جسمی و البته ذهنی هستند.

گوشی‌های هوشمند ذهن را تنبل می‌کند

به گزارش ایمنا و ترجمه از مدیکال نیوز، این محققان جستجو درباره موضوعاتی را که به دنبالشان هستید، آسان می‌کنند و همین امر امکان فکر کردن را از کاربر می‌گیرد. در واقع این مطالعه جدید از مطالعه پیشین که اظهار می‌داشت بشر بالذاته و حدالامکان از تلاش برای حل مشکلات دوری می‌کند، حمایت می‌کند.
کسانی که توانایی‌های شناختی بهتری دارند و علاقه زیادی به تفکر تحلیلی داشته، کمتر تمایل به استفاده از موتور جستجوی درون اسمارت فون‌هایشان برای حل مسئله دارند.
پنی کوک یکی از دانشجویان دکترا مشاهدات در این تحقیق را به مرحله بالاتری برده است، او در این باره می‌گوید: تحقیقات ما نشان می‌دهند که رابطه‌ای بین استفاده زیاد از اسمارت‌فون و هوش پایین است، اما آیا اینکه اسمارت فون‌ها باعث کاهش هوش می‌شوند، پرسشی است که پاسخ به آن به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.
برای آنهایی که نگران این موضوع هستند که استفاده از رسانه اجتماعی باعث کاهش توانایی‌های شناختی آنها شود باید بگوییم که نگران نباشید و فعلا چیزی در این باره ثابت نشده است.

منبع  imna.ir

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *