1452264725265
روابط خواهر و برادری
دی ۱۸, ۱۳۹۴
1452265386129
دی ۱۸, ۱۳۹۴

دست خط شناسی و شخصیت

? شخصیت شناسی از روی دست خط شما

? نامرتب‌های احساساتی ?

?احتمالا در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشكل است كه بتوانند ثابت و بى‌تحرك بمانند و برخى از كارهایشان حساب شده و سنجیده نیست، به همین دلیل گاهى ‌اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش‌بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آنها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى‌دهند

? مرتب‌های سركوبگر ?

?مى‌توان این‌طور برداشت كرد كه آنها خودشان را بسیار كنترل مى‌كنند و دوست ندارند به‌راحتى شخصیت خود را لو بدهند، حتى گاهى‌ اوقات برایشان مشكل است كه احساسات‌شان را بروز دهند و آن را سركوب مى‌كنند.

? پررنگ‌های با اعتماد به‌نفس ?

?احتمالا این گروه علاقه زیادى به مخالفت كردن با دیگران دارند چراكه احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى‌كنند و دوست دارند روى دیگران اعمال نفوذ كنند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درك نمى‌كنند.

?كمرنگ‌های دلسوز ?

?افرادی كه كمرنگ مى‌نویسند احتمال اینكه افرادى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درك مى‌كنند و این امكان نیز وجود دارد كه قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى‌خورند و وقتى دیگران از آنها انتقاد مى‌كنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب‌نشینى مى‌كنند.

? محافظه‌كارها ?

?كسانی كه خیلى كند و آهسته مى‌نویسند به سرعت قادر به نشان دادن عكس‌العمل نیستند. این افراد احتمالا به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى كه آهسته مى‌نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه‌كار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فكر كردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساسات‌شان هم كند هستند.

? شتابزده‌های كم حوصله ?

?كسانی كه دستخط تند و شتابزده‌اى دارند احتمالا افرادى كم‌حوصله هستند و از اتلاف‌ وقت خسته مى‌شوند و از نظر خلق‌وخو بسیار لحظه‌اى هستند. سریع درك مى‌كنند و در نشان دادن رفتار و احساسات‌شان چندان پایدار نیستند و اغلب به‌دلیل شتابزدگى در تصمیم‌گیرى دچار لغزش و خطا شده و از اینكه در آرامش به حرف‌هاى دوستان‌شان گوش كنند، خسته مى‌شوند.

? ساده‌های با تدبیر ?

?در روابط با دیگران ترجیحا واقع‌گرا و باتدبیر هستند و نمى‌توانند قبول كنند كه گاهى باید با دیگران كنار بیایند و به آنها توجه كنند و همچنین اطرافیان آنها به ندرت از آنچه درون آنها مى‌گذرد، آگاهى پیدا مى‌كنند.

? زیبا نویس‌های رسمی ?

?كسانی كه دستخط زیبا و پررنگ و لعابى دارند این امكان وجود دارد كه گاهى به‌شدت رسمى برخورد كرده و خیلى مفصل و با‌علاقه درباره مسائل دلخواهشان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد كه در خواسته‌ها و تمایلاتشان پرتوقع و رؤیایى باشند.

? كسانی كه بسیار ریز و‌كوچك می‌نویسند ?

?احتمالا توانایى‌هاى خود را دست‌كم مى‌گیرند و خودشان را از آنچه واقعا هستند كمتر ارزیابى مى‌كنند و ممكن است گاهى تنگ‌نظر و خرده‌گیر باشند.

? شكسته نویس‌های با اراده ?

?كسانی‌كه دستخط شكسته‌ دارند و‌حروف را زاویه‌دار مى‌نویسند افرادى بسیار با اراده كه در كارهایشان حد وسط را قبول ندارند و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیستند و اغلب به همین خاطر كه حد وسط را دوست ندارند از دیگران خسته مى‌شوند و تصمیمى نمى‌گیرند چون می‌ترسند راه اشتباه را انتخاب كنند.

? فشرده‌ نویس‌های منزوی ?

?كسانی‌كه كلمات را درهم و فشرده مى‌نویسند احتمالا افراد راحتى نیستند و در جمع خودشان را به كنارى مى‌كشند و مى‌خواهند كنترل خود را از دست ندهند. از برقرارى رابطه با دیگران خوش‌شان نمى‌آید و گاهى دوست ندارند خود را فردى خوشفكر نشان دهند. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى‌كنند و عقیده خود را مى‌گویند و این به این علت است كه قدرى محتاط هستند.

? با فاصله نویس‌های بی‌تكلف ?

?كسانى كه كلمات را با فاصله مى‌نویسندخیلى راحت با دیگران رابطه برقرار كرده و خیلى ســاده و بى‌تكلف به دیگران نزدیك مى‌شوند. گـاهــى به‌راحتى از كوره درمى‌روند و با این كار ممكن است به حریم شخصى دیگران تجاوز كنند و این به این علت است كه آنها ارزشى به‌خوددارى كردن و كنترل خود نمى‌دهند اما انسان‌هایی كوشا و باطراوت هستند كه سریع تصمیم گرفته و با كارهاى خود به دیگران خدمت مى‌كنند.

? نقشی كه خط‌شناسی در بازپرسی‌های پلیسی دارد ?

?افرادی كه از ترس و درونگرایی غیرطبیعی رنج می‌برند، هنگام نگارش مطلب، دستخط‌شان متمایل به چپ است. معمولا افرادی كه از داروهای مخدر استفاده می‌كنند نیز همین روش نگارش را دارند

  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *