66
راه های بدست آوردن آرامش جسمی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴
69
خطاهای فرزند پروری
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴

بازی دکتر دکتر برای کودک

68

کودکتان را دکتر فرضی حساب کنید و خودتان را بیمار در حین بازی به مطب فرضی کودک بروید بعد به او بگویید که کودکی دارید به نام فلانی توجه داشته باشید از اسم کودک استفاده نکنید چرا که کودک دیگر با شما بازی را ادامه نمی دهد.
بعد که به مطب ایشان رفتید از خود او برای علت کارش سئوال کنید به طور مثال : آقای دکتر فرزند م وسایلش را جمع نمی کند؛ تکلیفش را انجام نمی دهد ؛ حرفهای زشت می زند. ویا سلام نمی دهد؛ ویا هر رفتار که موجب خشم شما یا اطرافیان شده از او بپرسید. توجه داشته باشید کودک جواب سوال را از پیش می داند:
حالا آقای دکتر شما می گویید چرا این رفتار از او سرزده کودک کمی در اینجا به عنوان دکتر فکر می کند و می داند ( کودک فرضی شما ) خودش است و بعد از کمی اندیشه به شما جواب می دهد . مثلا تو چرا به بچه ات آن اسبابازی را ندادی و برسر من داد زدی و غیره …. خوب بازی را ادامه دهید و به آقای دکتر بگویید به نظر شما رفتار کودک من اشتباه بوده یا نبوده ؟ جواب کودک آری ….. در ادامه آقای دکتر وقتی این رفتار از او سر می زند باید به کنار پنجره برود و فکر منفی یا ناراحت کننده را از خود دور کند و از سرش بیرون بندازه مگر نه ؟ جواب آری. و بازی تمام میشود.
هدف : کودک با این بازی هم از دکتر شدن حس بزرگی و خود باوری پیدا می کند و.علت رفتارنادرستش از زبان کودکیش به شما بازگو می کند و با بازی احساسش را بیان می کند.توجه داشته باشید این بازی مانند ( کاشت برداشت محصول است ) به طوری که کودک می کارد و شما برداشت می کنید..

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *