نامگذاری کودکان برچسب زدن بر شخصیت آنها است

15
آثار روانی مثبت تغذیه از شیر مادر
شهریور ۱۰, ۱۳۹۴
25
ازدواج سایه ها یا جفت گزینی بی تعهد
شهریور ۱۰, ۱۳۹۴

نامگذاری کودکان برچسب زدن بر شخصیت آنها است

23

نام‌ یکی از نمودارهای شخصیت و استقلال فرد است. تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان از حدود دو تا سه سالگی نام خود را تشخیص می‌دهند. در این دوران، کودک از خود به عنوان یک شخص منفرد و جداگانه سخن می‌گوید و در استعمال کلمات “من، به من، مال من” راه افراط می‌پیماید.
و البته نام برای به دست آوردن هویت و شخصیت، نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

نام‌ یک کودک را از کودکان دیگر متمایز می‌سازد و جنس او را نشان می‌دهد، به همین دلیل کودکان چندان میل ندارند، نامی داشته باشند که بین دختر و پسر مشترک است.

انتخاب نام مناسب برای فرزند هنر می‌خواهد. این نیست که فقط یک اسم متفاوت انتخاب کنید و دیگر بقیه چیزها مهم نباشند.

اما این روزها زوج‌های جوان فقط می‌خواهند نام عجیبی برای فرزند خود انتخاب کنند که تک باشد. هیچ کس دیگر هم آن اسم را نداشته باشد. یک‌دانه باشد. مثل تعداد فرزندان خود که عموما تک هستند.

انتخاب نام نیک برای کودک نشانگر شخصیت دینی، فکری و اجتماعی والدین است و  والدین باید توجه کنند نامی که برای فرزند خود انتخاب می‌کنند، چه مفهومی دارد، افزود: برخی از نام‌ها به افراد خاصی در طول تاریخ منتسب هستند که در پذیرش آنها و رابطه‌ای که فرد با اسمش برقرار می‌کند، تاثیرگذار است.
شاخص مهم دیگری که برای انتخاب نام وجود دارد، فضای فرهنگی و عرفی جامعه است، چراکه برخی اسامی در برخی دوره‌ها بیشتر استفاده می‌شوند و استفاده از اسامی که سالیان دور مورد توجه بودند، در حال حاضر مورد استقبال واقع نمی‌شوند.

نام هر فرد در شکل‌گیری شخصیت او تاثیر دارد، ادامه داد: اسم افراد آشناترین کلمه‌ای است که افراد می‌شنوند. اگر کسی اسم نامناسب داشته باشد همیشه از شنیدنش احساس شرم و حقارت می‌کند، چراکه هرروز با کابوس شنیدن اسمی که از آن متنفر است، روبرو می‌شود.
نام، بخشی از هویت فرد را تشکیل می‌دهد، بنابراین داشتن اسمی که موجب تمسخر دیگران می‌شود و یا مورد تحقیر قرار می‌گیرد منجر به کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود، در حالی‌که داشتن نام مناسب باعث می‌شود فرد دارای هویت مشخص باشد و خود را جزیی از اجتماع بداند.
اسامی که تداعی کننده اشخاص دارای شخصیت منفی هستند ‌یا اینکه معنای خوبی ندارند باعث می‌شوند فرد دارنده آن نام با همان معنا و همان شخصیت‌ها شناخته شود.
ذکر مکرر نام فرد در طول زندگی، یاد و خاطره و ویژگی‌های شخص در ذهن و روان کودک تاثیر دارد و پیوند خاصی بین آن دو ایجاد می‌شود چرا که هر فرد با نامش ارتباط برقرار می‌کند.
در حقیقت نام ها سربندها و برچسب هایی است که به عزیزانم  می گذاریم آنها شایسته چه سربندی  هستند؟!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *