46
مهارت های پایه زندگی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴
dad
اعتراض والدین بر کودک
مرداد ۲۶, ۱۳۹۴

آثار کارتون های خیالی بر کوکان

b

کارتون هاي خيالي، ۵۰درصد يادگيري کودکان را کاهش مي دهد!
تماشاي کارتون هايي که روند سريع دارند، سرشار از تصاوير و اتفاقات پرحادثه و غيرواقعي هستند، بر روي يادگيري کودکان تاثير منفي مي گذارد.
“باب اسفنجي– شلوار چهارگوش” نام کارتوني داراي شخصيت هاي خيالي است که در اعماق دريا اتفاق مي افتد و بسياري از بچه هاي خردسال سراسر دنيا آن را تماشا مي کنند.
پژوهشي که در دانشگاه ويرجينيا انجام شده است، نشان مي دهد که توانايي يادگيري کودکان بلافاصله پس از تماشاي اين کارتون کاهش مي يابد.
اين تحقيق بر روي کودکان چهار ساله انجام گرفت و آن ها را به سه گروه تقسيم کردند: گروه اول به تماشاي کارتون «باب اسفنجي» سرگرم بودند و براي گروه دوم، کارتوني با ريتم آرام تر و واقعي تر به نامه “کايلو” در نظر گرفته شد و گروه سوم به جاي تماشاي تلويزيون مشغول نقاشي شدند.
آنجلينا ليلارد، يکي از پژوهشگران مي گويد پس از اتمام آزمايش، از تمام کودکان خواسته شد که در آزموني که براي اندازه گيري ميزان دقت، يادگيري و توانايي حل مسائل در ميان کودکان طراحي شده است، شرکت کنند.
او درباره نتيجه آزمون مي گويد ما متوجه شديم که گروهي که کارتون باب اسفنجي را تماشا کرده بودند، نسبت به گروه هاي ديگر از پنجاه درصد توانايي يادگيري کمتري برخوردار بودند.
مغز کودکان در چهار سالگي در حال توسعه بخشي است که مسئول حل مسائل و کاربردهاي منطقي است.
ليلارد مي گويد يکي از دلايلي که کودکان گروه “باب اسفنجي” مشکل يادگيري داشتند، روند سريع و موضوع خيالي اين کارتون است.
او مي گويد: «اين کارتون سريع و خيالي و فانتزي است. اين به آن معني است که مغز اين کودکان بايد اطلاعات بسياري را در مدت زمان بسيار کوتاهي پردازش کند و خيالي بودن اين موضوعات پردازش آن را مشکل تر مي کند.»
ليلارد مي گويد اين تحقيق تنها تاثيرات کوتاه مدت اين کارتون ها را بر روي مغز کودکان نشان مي دهد و براي يافتن اثرات بلند مدت آن بر روي کودکان بايد تحقيقات بيشتري انجام شود
b

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *